Autor:
Teve Rajamets

Sügisel koolitati 900 õpilast töötleva tööstuse propageerimiseks hariduses

Tartu Ülikooli tehnoloogiainstituudi IMS Labori teadlased viisid terve novembrikuu jooksul läbi erinevaid robootika töötubasid ning tutvustasid kooliõpilastele töötleva tööstuse vajalikkust. 

"Shaping4Youth" (SHAPING) projekti käigus käidi novembrikuu jooksul Antsla Gümnaasiumis, Jõgeva Põhikoolis ja August Kitzbergi nimelises Gümnaasiumis. Ka Tartu Kristjan Jaak Petersoni Gümnaasiumi õpilased said tutvuda tehnoloogiainstituudi tegemistega ning tutvusid inseneri elukutsega, tööstusliku tootmise ja tootearendusega. Lisaks viisid tehnoloogiainstituudi robootikud läbi robotkäe UR5 demonstratsiooni ja lasid õpetajatel programmeerida tööstusrobotit.  

Projekti käigus koolitati ca 700 õpilast. Heilo Altini sõnul oli projekti üheks oluliseks ülesandeks muuta noorte inimeste arvamust tööstusest. "Tihtipeale arvatakse, et see on must ja räpane töö, kuid tegelikkuses see on väga professionaalne ja viimase tehnikaga puhastes tingimustes töötamine. Vanad stigmad tuleb kummutada. Ja anname neile mõista, et see valdkond on see, mis meie tulevast majandust üleval hoiab ja praegu samuti. Töötlevas tööstuses pole tööpuudust kunagi. SHAPING on suunatud tüdrukutele, läbi tegevuste me püüame rohkem kõnetada just tüdrukuid. Sest töötlevas tööstuses on ka tegelikult sooline tasakaal meeste poole tugevalt kaldu ja meie üritame koolides seda arvamust muuta.” räägib Altin.

“Interactive Manufacturing @ Schools” (INMAS) projekti raames korraldati kokku oktoobris ja novembris mitmel päeval Delta keskuses töötoad, mida kokku külastas ca 170 õpilast. Tartu Kristjan Jaak Petersoni Gümnaasiumi, Elva Gümnaasiumi, Rõngu Keskkooli, August Kitzbergi nimelise Gümnaasiumi ja Viljandi Gümnaasiumi õpilased said osaleda isejuhtivate autode ja jootmise töötubades. Altini sõnul on INMAS projekt on vajalik eelkõige selletõttu, et vähendada inseneride ja vajalike spetsialistide puudust. “Muutused ei juhtu üleöö, aga idanema pandud seeme võib aastate pärast sirguda tööjõuturule äärmiselt tulusaks viljaks. 

Lisaks töötubadele koolitatakse ka 16. detsembril INMAS projekti raames robootikaõpetajaid EV3 koolitusega, mis annab õpetajatele oskused kasutada klassiruumis või huviringis kasutada MINDSTORMS viimast robotit. Koolituse raames ka viiakse õpetajateni teadmist edasi, millised on võimalused töötleva tööstuse propageerimiseks hariduses. 

Image
inmas
Image
shaping
Image
eitm
Heilo Altin
Loodus- ja täppisteaduste valdkond
Tehnoloogiainstituut
haridusrobootika juhtivspetsialist 0,8 k
Heilo Altin
Loodus- ja täppisteaduste valdkond
Tehnoloogiainstituut
haridusrobootika juhtivspetsialist 0,8 k
CERN

Eesti täisliikmesus CERN-is laiendab Tartu Ülikooli teaduskoostöövõimalusi

Innovatsioon ja tulevikutehnoloogia

Euroopa innovatsioonivõrgustiku toetusvõimaluste infopäev

Robotont ja robootika kaasprofessor Karl Kruusamäe

Tootmises vajalike andmepõhiste rakendustehnoloogiate arendamine Ida-Virumaal